Inspiration

Här har vi samlat inspiration som visar hur några av våra kunder använder Lipscore. Följ oss på LinkedIn och bli inspirerad!

FÖLJ OSS PÅ LINKEDIN

The Body Shop

Om du driver en webbshop bör du definitivt kolla in The Body Shop! De har massor av betyg och recensioner på mer än 50 % av sina produkter, vilket är ganska imponerande för en onlinebutik med hundratals produkter!

De har också en snyggt designad widget för betyg och recensioner, med en Testimonial-widget som “highlightar” en 5-stjärniga recension för varje produkt, vilket bidrar till att öka kundernas förtroende och därmed konverteringen.

Juni 2022

Extra Leker

Fler än 500 kunder har gett Extra Leker totalt 4,9 av 5 stjärnor på köpupplevelsen i webbutiken! Så får du kundernas förtroende. Med produktrecensioner gör Extra Leker det också enklare för kunderna att välja rätt produkt.

Alla ratings & reviews från Lipscore är (självklart!) 100 % äkta, skrivna av riktiga kunder med deras egna ord och signerade med fullständigt namn. Det är detta som skapar förtroende.

Juni 2022

Gustavsen AS

På mindre än 24 timmar fick gustavsenas.no 1027 betyg och 189 recensioner från sina verifierade kunder, med ett genomsnittligt betyg på 4,6! Med denna fantastiska kickstart kunde Gustavsen AS direkt gå live.

Med vår Kickstart-kampanj kan du bjuda in alla kunder som har handlat hos dig under de senaste tre månaderna för att ge dig ett kundomdöme och få många ratings & reviews på mindre än 48 timmar! Vi erbjuder Kickstart till alla nya kunder.

Maj 2022

Jernia

Våra vänner på Jernia har hittat ett nytt sätt att utnyttja Lipscore-data (med Algolia) – och de säger att deras kunder verkligen tycker om att använda funktionen!

Klicka här för att se hur det fungerar!

Maj 2022

Northern Playground

Northern Playground gör succé med sina kvalitetskläder. Som en del av produktutvecklingen använder företaget kundomdömen. Den negativa feedbacken är särskilt viktig.

«Vi satsar mycket på att samla in produktrecensioner. Vi går igenom all feedback vi får, både bra och dålig. Den dåliga feedbacken är särskilt viktig med tanke på fortsatt produktutveckling och förbättring av befintliga produkter», säger Camilla Gundersen som är marknadsföringsansvarig för den norska nätbutiken.

Hon berättar att fler än 1 av 3 kunder väljer att ge ett omdöme efter köp. «Få nätbutiker i Norden har en liknande responsrate» enligt Gundersen.

Läs mer: «Rekordår för norskt klädmärke – använder negativa kundomdömen för att bli bättre.»

April 2022

Amok Equipment

Hängmattorna från Amok har vunnit flera produkttester och blivit ett allt vanligare inslag i de norska skogarna. Tillsammans med Lipscore har Amok fått en lösning för produktrecensioner på plats i Amoks Shopify-baserade nätbutik.

«Feedback från användarna är alfa och omega. Kundernas önskemål och behov är det vi lever av. Vi använder kundinsikter för att vidareutveckla både produkter och själva nätbutiken, berättar Steinar Bukve Witsø från Amok.

Läs mer: «Amok tackar kunderna för hjälpen med produktutvecklingen.»

April 2022

Nordvik Bolig nettside med ratings & reviews fra Lipscore

Nordvik Bolig

Nordvik Bolig började nyligen använda Lipscore för att samla in feedback på kundupplevelsen från deras mäklare. Än så länge har de en imponerande responsrate: 41 % på ratings och 23 % på reviews! Med en genomsnittlig rating på 4,9 av 5 stjärnor, baserat på 159 recensioner, ser fremtiden lovande ut för både Nordvik och deras kunder.

“Vi lever av bra kundupplevelser och vi är glada över att Lipscores insikter visar att våra kunder är väldigt nöjda med Nordvik-upplevelsen!” säger Bjørnar Førre Skogstø, Produktchef hos Nordvik.

Vi ser fram emot att se widgetarna för betyg & recensioner på nordvikbolig.no, som vi är övertygade om kommer att öka kundernas förtroende ännu mer.

Mars 2022

Elektroimportøren webshop med ratings & reviews från Lipscore

Elektroimportøren

Elektroimportøren använder Lipscore för att samla in produktrecensioner från kunderna.

“Vi hade en egenutvecklad lösning. Men med vår nya lösning från Lipscore kan vi samla in många fler produktrecensioner, samtidig som vi har förbättrat hemsidans hastighet”, berättar Erik Hegerlund, eCommerce Manager hos Elektroimportøren.

Elektroimportøren använder också Lipscore för att:
⭐️Mäta kvaliteten på varje enskild produkt.
⭐️Förbättra produkttexterna i webbutiken.
⭐️Utveckla sortimentet.
⭐️Förhandla med leverantörer.
⭐️Mäta kundernas totala köpupplevelse på nätet.
⭐️Mäta kundernas köpupplevelse i fysisk butik.
⭐️Förbättra och effektivisera sin kundservice.
⭐️Ge kunderna snabbare svar på sina produktfrågor.

Läs mer: «Elektroimportøren fulländar sitt omnikanal-koncept med stora mängder kunddata»

Mars 2022

DressMyKid webshop med ratings & reviews från Lipscore

DressMyKid

Fler än 1600 kunder har gett DressMyKid.no totalt 4,9 av 5 stjärnor på köpupplevelsen i webbutiken! Enligt ehandel.com reflekterar detta företagets insats för att ge exceptionell kundservice dygnet runt.

Med 75 % tillväxt jämfört med föregående år nådde DressMyKid.no 29,2 miljoner i omsättning 2021!

Klicka här för att läsa mer om DressMyKid.no:s framgångar.

Mars 2022

Tønnesen 1937 webshop med ratings & reviews från Lipscore

Tønnesen 1937

På mindre än 2 timmar fick webbutiken tonnesen1937.no 100+ ratings och 30+ reviews med Lipscore Kickstart-kampanj. Deras reaktion: «Responsen är chockerande!»

Bara några få veckor senare har webbutiken fått 333 Service Ratings och 107 Service Reviews med totalt 4,8 av 5 stjärnor!

Vi älskar den lilla Ratings & Reviews Widgeten överst på sidan och den skräddarsydda bannern som visar den senaste feedbacken från kunderna.

Mars 2022

Skeidar

Skeidar

Skeidar växer snabbt på nätet. Samtidigt gör möbelkedjan stora investeringar för att fläta ihop nät- och fysiska butiker.

Skeidar använder Lipscore för att samla in produktrecensioner från de som har handlat på nätet och har även planer på att samla in produktrecensioner från kunder som handlar i deras fysiska butiker. Hittills i år har de sålt för mer än dubbelt så mycket på nätet jämfört med samma period förra året!

Läs mer: «Skeidar växer snabbt på nätet och använder data för att göra köpupplevelsen bättre.»

Mars 2022

Mimmis webshop med ratings & reviews från Lipscore

Mimmis.no

Marknaden för leksaker och barnkläder präglas av hård konkurrens, men det har inte stoppat entreprenörsparet Ole Johan och Marita W. Bredland.

I 2020 ökade omsättningen med 35% jämfört med föregående år. Totalt uppgick försäljningen till drygt 65 miljoner kronor med ett rörelseresultat på 3,5 miljoner kronor. Kundinsikt lyfts fram som viktigaste framgångsfaktor.

Läs mer: «Produktrecensioner är en viktig del av Mimmis strategi.»

Februari 2022

Apotek 1 webshop med ratings & reviews från Lipscore

Apotek 1

Apotek 1 är ett av våra favoritapotek! 1004 kunder har gett Apotek 1 totalt 4,6 av 5 stjärnor. Så får du kundernas förtroende. Med produktrecensioner gör Apotek 1 det också enklare för kunderna att välja rätt produkt.

Alla ratings & reviews från Lipscore är (självklart!) 100 % äkta, skrivna av riktiga kunder med deras egna ord och signerade med fullständigt namn. Det är detta som skapar förtroende.

När Apotek 1 dessutom använder Lipscore på nya och kreativa sätt tror vi att detta apotek kan få ett försprång i kampen om kunderna! Vi berättar mer om det senare.

Se lösningen live på apotek1.no

Februari 2022

Care of Carl webshop med ratings & reviews från Lipscore

Care of Carl

Var handlar du helst? Hos Care of Carl med 4,8 av 5 stjärnor baserat på tusentals kundrecensioner eller hos en av deras konkurrenter utan några recensioner alls?

Care of Carl började nyligen använda Lipscore för att samla in ratings & reviews på samtliga 7 webbplatser/länder. På bara några månader har de samlat in fler än 3000 kundrecensioner! Och detta är bara deras Service Reviews. Vänta på deras Product Reviews

Kundrecensioner kanske nedprioriteras av svenska webbutiker men eftersom några av de största kedjorna i Sverige nyligen har blivit Lipscore-kunder tror vi att detta håller på att ändra sig!

Februari 2022

Babybanden webshop med ratings & reviews från Lipscore

Babybanden.no

Babybanden.no får maximal effekt av sina ratings & reviews genom att visa dem överallt i shoppen! Vi tror det kommer bidra till ökad försäljning.

Genom att implementera Ratings & Reviews Widgets i roterande banners på webshoppen kommer klickfrekvensen troligtvis öka. Smart tänkt Crall AS! Ni har absolut gjort denna webshop smartare.

Januari 2022

Gaitline webshop med ratings & reviews från Lipscore

GaitLine

Vill du sälja dina produkter på flera nya marknader? Genom att använda vår översättningsmodul får GaitLine fler ratings & reviews eftersom de delas på alla marknader/språk.

Alla recensioner översätts automatiskt till alla språk som webbutiken stöder. Det betyder fler ratings & reviews, ökat förtroende och ökad försäljning!

Se lösningen live på gaitline.com

E-handelslösning: Adobe Commerce (Magento) med inbyggda appar för Lipscore.

Januari 2022

Tropical Vibes webshop med ratings & reviews från Lipscore

Tropical Vibes

Tropical Vibes har några fina tropiska vibbar på sina ratings & reviews! Detta är ett exempel på hur vi anpassar Ratings & Reviews Widgets så de passar perfekt till våra kunders varumärken.

Och integrationen med Mystore.no funkar snabbt och enkelt!

Se lösningen live på tropical-vibes.no

Januari 2022

Nansen Sport webshop med ratings & reviews från Lipscore

Nansen Sport

Ökat förtroende ger ökad försäljning. Därför använder Nansen Sport ratings & reviews på ett smart sätt i både sina nyhetsbrev och på hemsidan. Ju fler ratings & reviews du har på dina produkter, desto större är fördelarna!

Se lösningen live på nansensport.no

Januari 2022

Frivannsliv webshop med ratings & reviews från Lipscore

Frivannsliv

Frivannsliv gör det enklare för kunderna att välja rätt julklapp genom att visa fram stjärn-betygen på sina rekommenderade varor. Vi tror att detta kommer att öka konverteringsgraden på dessa produkter. Vad tror du?

Se lösningen live på frivannsliv.no

December 2021

devold webshop med ratings & reviews från Lipscore

Devold of Norway

Vill du sälja dina produkter på flera nya marknader? Genom att använda vår översättningsmodul får Devold of Norway fler ratings & reviews eftersom de delas på alla marknader/språk.

Alla recensioner översätts automatiskt till alla språk som webbutiken stöder. Det betyder fler ratings & reviews, ökat förtroende och ökad försäljning!

Se lösningen live på devold.com

December 2021

Vi vill hjälpa ditt företag att få fler ratings & reviews!

Lipscore är världens mest effektiva plattform för insamling och användande av ratings & reviews. Vi hjälper företag att få ökad försäljning, viktig kundinsikt, produktkunskap och köpkraft.

Vi tar gärna en förutsättningslös pratstund om hur vi kan hjälpa just dig att få fler ratings & reviews och använda dessa för att öka lönsamheten.

Kontakta oss så fortsätter vi dialogen på det sätt som passar dig bäst.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom 24 timmar.