Inspiration
Här har vi samlat inspiration som visar hur några av våra kunder använder Lipscore. Följ oss på LinkedIn och bli inspirerad!

Scorett
Förutom produktomdömen och recensioner så ber Scorett sina kunder om att betygsätta den faktiska storleken, kvaliteten och passformen på skorna. Denna ytterligare information hjälper kunderna att fatta bättre och mer kvalitativa köpbeslut, vilket i sin tur leder till ökad kundnöjdhet och färre returer.
Med Product Attributes som komplement till övergripande produktomdömen och recensioner kan du be köparna betygsätta upp till 3 olika produktegenskaper – såsom storlek, kvalitet, passform – på en 3- eller 5-gradig skala. Attributen är 100% anpassningsbara så att du kan få så relevant och kategorispecifik feedback som möjligt.
De största fördelarna med Product attributes
Mer detaljerad produktinformation gör köparna mer trygga i beslutsprocessen.
️Bättre och mer genomtänkta köp ger nöjdare kunder och färre returer.
Ännu bättre förståelse för kundernas produktupplevelser och preferenser.
Ännu mer kvalitativa beslutsunderlag för datadriven produkt- och sortimentsutveckling.
E-handelslösning: Jetshop
Mars 2023

Dermalogica
Vi älskar hur Dermalogica använder produktrecensioner i sina Facebook-annonser: «Den perfekta ansiktsrengöringen för torr och känslig hud. Alltid en del av min hudvårdsrutin. » Skrivet av Susan, en av deras kunder, med hennes egna ord och baserad på hennes egna personliga och subjektiva erfarenheter av Dermalogicas intensive moisture cleanser.
Kunder tenderar att lita mer på faktiska användare av produkten än på den säljande produktbeskrivningen som företagen själva skrivit. Genom att visa upp recensioner skrivna av riktiga kunder som använt produkterna bygger Dermalogica förtroende, vilket leder till ökad konvertering och försäljning.
Produktrecensioner bidrar också till mer kvalificerade köpbeslut, något som resulterar i nöjdare kunder och färre returer.
E-handelslösning: Gurusoft
Mars 2023

Christiania Belysning
Christiania Belysning började samla in omdömen och recensioner med Lipscore i januari. Och det är underbart att se hur de har integrerat widgeten för betyg och recensioner så att den matchar webbplatsens design perfekt!
Visste du att en av fördelarna med Lipscore är att våra widgets för betyg och recensioner kan anpassas och skräddarsys till din webbdesign? Du kan välja mellan standardlayouter, färger och stilar eller designa widgetarna precis som du vill med CSS på ditt konto.
E-handelslösning: Magento
Mars 2023

Agressive Health Shop
Aggressive Health Shop började använda Lipscore för att samla in företags- och produktomdömen i januari och med en imponerande svarsfrekvens långt över vårt genomsnitt på 22% råder det inga tvivel om att deras kunder är engagerade!
Vi älskar hur widgeten för företagsomdömen, placerad till vänster i produktvisningen, bygger ökat förtroende och försäkrar potentiella kunder om att detta är ett tryggt ställe att handla på, vilket bidrar till ökad konvertering och försäljning.
Visste du att en av fördelarna med Lipscore är att våra widgets för betyg och recensioner kan anpassas och skräddarsys till din webbdesign? Du kan välja mellan standardlayouter, färger och stilar eller designa widgetarna precis som du vill med CSS på ditt konto.
E-handelslösning: Magento
Mars 2023

Christiania Glasmagasin
«Det är så roligt att samla in recensioner. Jag älskar det! », säger Cathrine Bardellotto, E-handelschef på Christiania Glasmagasin.
På mindre än 24 timmar efter att Kickstart-kampanjen skickades ut fick Christiania Glasmagasin 3038 betyg och 443 recensioner från sina verifierade kunder och kunde gå live med Lipscore betyg och recensioner direkt! Med denna otroliga boost av feedback kan Christiania Glasmagasin visa upp sina glittrande stjärnor över hela sin webbutik på nolltid. Och vi längtar efter att få se hur detta påverkar trafik, konvertering och försäljning.
Med vår Kickstart-kampanj kan du skicka inbjudningar till kunder som har genomfört ett köp inom några månader före Lipscore-integrationen och be om deras feedback. Få en stor mängd betyg och recensioner på mindre än 24 timmar! Kickstart erbjuds alla nya Lipscore-kunder.
E-handelslösning: Magento
Februari 2023

Care of Carl
Vi gratulerar Care of Carl – Kund hos Lipscore & vinnare av «Netthandelsprisen 2022» (The Norwegian Online Shopping Award 2022) i kategorin medium.
«Care of Carl har lyckats bygga ett varumärke som levererar kvalitet och service. De har blixtsnabb leverans och fantastisk kundservice. De ger sina kunder en exklusiv känsla som bevaras genomgående, » säger juryledare och marknadsdirektör inom E-handel och logistik på Posten Norge, Kristin Dahl Hoffmann, i ett pressmeddelande.
Care of Carl började samla betyg och recensioner med Lipscore för alla 7 webbplatser/länder för ungefär ett år sedan. Och vi bara älskar hur de har anpassat widgetarna för betyg och recensioner så de matchar webbdesignen perfekt!
Vilken fin banner längst ner! Med alla recensioner automatiskt översatta och visade på varje målmarknads eget språk får de ut det mesta av sina betyg och recensioner!
E-handelslösning: Askås
Februari 2023

Horseonline
För ett halvår sedan valde Horseonline att byta till Lipscore från en av världens största lösningar för betyg och recensioner.
Det har resulterat i flera positiva effekter. Svarsfrekvensen har bland annat ökat från drygt 6% till hela 24%!
«Funktionen Support Triggers flaggar dåliga omdömen och ger kundtjänsten möjlighet att agera, och hjälper oss att göra ALLA kunder nöjda» berättar Timmy Norin, CMO och delägare hos Horseonline.
Kundernas feedback hjälper dessutom Horseonline att utvärdera sitt sortiment. «Triggern fångar upp produkter som konsekvent får ett annat omdöme än vi förväntat oss. Och det ger oss underlag att utvärdera om den ska finnas kvar eller inte. I vissa fall tar vi feedbacken vidare till tillverkaren. »
Läs mer: «På bara sex månader har Horseonline nästan tredubblat antalet betygsatta produkter! »
E-handelslösning: Askås
Februari 2023

Makeup Mekka
«Många fejkar recensioner i dag, så det är viktigt för oss att visa att omdömena kommer från äkta kunder. Och att vi har ett tredjepartssystem som verifierar våra recensioner,» berättar berättar Berit Sjøvik, CEO på Makeup Mekka.
Lipscores inbyggda funktionalitet säkerställer att alla recensioner kommer från äkta kunder. Och att de är skrivna med köparens egna ord utan ändringar.
Makeup Mekka använder feedbacken på flera sätt. Både i produktutvecklingen för att se om en produkt behöver uppdateras. Men också för att utvärdera om en vara ska få vara kvar i sortimentet eller inte.
«En produkt kan sälja mycket, men om många är missnöjda med den, behöver vi fundera på om den ska bort,» förklarar Berit.
Dessutom används kundernas feedback i marknadsföringen. Företaget upplever nämligen att speciellt de unga konsumenterna hellre vill ha råd från andra användare. Som faktiskt använder sminket.
Läs mer: «Makeup Mekka går in på nya marknader med översatta recensioner – ökar konsumenternas förtroende!»
E-handelslösning: Viskan
Februari 2023

Princess Interiør
Princess Interiør gick precis live med Lipscores betyg och recensioner och med en svarsfrekvens runt vårt genomsnitt på 22% har de redan betyg och recensioner på en stor del av sina produkter!
Princess Interiør säljer samma produkter i olika storlekar och färger. Med Lipscore Advanced Product Management kan de samla in betyg och recensioner för alla olika produktvarianter och visa dem på alla produkter. Detta ger dem en större mängd betyg och recensioner för hela produktportföljen!
Och eftersom sannolikheten för köp av produkter med fem eller fler recensioner är häpnadsväckande 270 % större än för köp av en produkt utan recensioner (Spiegel) – är fördelarna med att dela betyg och recensioner mellan produktvarianter enorma!
E-handelslösning: nopCommerce / Digitroll AS
Februari 2023

GANT
GANT gick live med Lipscores betyg och recensioner i november och vi bara älskar hur widgetarna för betyg och recensioner matchar GANTs design perfekt och stolt visar upp det välförtjänta totalbetyget på 4,7!
Visste du att en av fördelarna med Lipscore är att våra widgets för betyg och recensioner kan anpassas och skräddarsys för att passa din webbdesign? Du kan välja mellan standard out-of-the-box-layouter, färger och stilar eller designa widgetarna precis som du vill ha dem med CSS i ditt konto.
E-handelslösning: nopCommerce / Digitroll AS
Februari 2023

Swedemount & Sportshopen
Swedemount Sportswear har 14 butiker under namnet Sportshopen och en webbutik för båda varumärkena. Genom att dela betyg och recensioner mellan butiker, produktvarianter och länder får de en högre volym av betyg och recensioner för hela sin produktportfölj!
Och eftersom sannolikheten för köp av produkter med fem eller fler recensioner är häpnadsväckande 270 % större än för köp av en produkt utan recensioner (Spiegel) – är fördelarna med att dela betyg och recensioner mellan varumärken, butiker, produktvarianter och länder enorma!
E-handelslösning: Viskan
Januari 2023

Gneis
Gneis vision är att göra kvalitetskläder för alla barn. De säljer produkterna i olika storlekar och färger. Genom att samla betyg och recensioner för alla olika produktvarianter och visa dem på alla produkter får de ett större antal betyg och recensioner för hela sin produktportfölj!
Med ett genomsnittligt betyg på 4,9 baserat på 54 röster råder det ingen tvekan om att Gneis kunder älskar den här jackan! Genom att visa betyg och recensioner som samlats in för alla 17 färger och 6 storlekar på alla produktvarianter bygger de förtroende och hjälper sina kunder att fatta bättre köpbeslut.
E-handelslösning: Viskan
Januari 2023

Makeup Mekka
Makeup Mekka har nyligen expanderat till flera nya marknader och de visar recensioner på lokala språk. «Det ökar förtroendet när man går in på en ny marknad», säger VD Berit Sjøvik.
Lipscores automatiska översättningar har implementerats, vilket ger Makeup Mekka fördelar när de säljer över gränserna. Företaget gick in på den svenska marknaden 2020 och nyligen var det dags för både Danmark och Tyskland. «Vi hade redan många norska recensioner», säger Berit. «Men när vi kom in i Sverige, Danmark och Tyskland hade vi inga lokala recensioner att visa. Därför var det superviktigt för kunderna att kunna se våra andra recensioner på sina egna språk.»
Läs mer: «Makeup Mekka går in på nya marknader med översatta recensioner – ökar konsumenternas förtroende!»
E-handelslösning: Viskan
Januari 2022

Princess Interiør
Princess Interiør gick precis live med Lipscores betyg och recensioner och har redan samlat in feedback från hundratals kunder! Vi gillar verkligen widgetarna för betyg och recensioner på princessbutikken.no som matchar webbdesignen perfekt.
Lägg också märke till hur de svarar på recensioner offentligt och kommunicerar med sina kunder samtidigt som de bygger förtroende.
Varför svara kunderna offentligt?
Att svara offentligt är ett bra sätt att visa uppskattning för feedbacken, samt svara på negativa upplevelser som kunder har haft.
Att göra det visar andra besökare på webbplatsen att man som kund kan lita på er om något går fel i shoppingupplevelsen.
Att interagera med kunderna efter köp skapar engagemang, lojalitet och varumärkesförtroende.
E-handelslösning: nopCommerce /Digitroll
Januari 2023

Hasta Home
Hasta Home började samla in betyg och recensioner med Lipscore i augusti och med en svarsfrekvens på 22% har de redan fått feedback från mer än 1 000 kunder!
Vi älskar hur de anpassade widgetarna för betyg och recensioner ser ut på webbplatsen och på mobilen. Det skapar förtroende.
«Vi är verkligen glada och exalterade, allt funkar så smidigt och intuitivt, det är verkligen otroligt efter allt vi har varit med om med vår tidigare lösning för insamling av betyg och recensioner», sa Mathias Kaski, platschef på Hasta Home, efter utbildningsmötet med vår Customer Success Manager.
Hasta Home är ett modernt familjeföretag som erbjuder gardiner och hemtextilier med attraktiv design och smarta funktioner till den europeiska marknaden. De har börjat samla in product- och service reviews på sin svenska hemsida <hastahome.se>. Snart kommer de att samla in recensioner för alla sina webbplatser: hastahome.no, hastahome.fi, hastahome.co.uk och hastahome.com.
Genom att använda funktioner som Q&A, Advanced Product Management och Automatic Translations är vi ganska säkra på att Hasta Home snart kommer att ha tusentals betyg och recensioner på alla sina webbplatser, vilket skapar förtroende på alla marknader genom att recensionerna visas på det lokala språket.
Vi ser fram emot att se resultaten för dem alla!
E-handelslösning: WooCommerce
Januari 2023

Black Cat
Black Cat, Norges äldsta kaffe- och tehus, har samlat in betyg och recensioner med Lipscore sedan början av 2021. Deras svarsfrekvens på nästan 50 % i år säger mycket om hur engagerade deras kunder är – så vi är inte förvånade över att det går så bra!
«Vi är mycket nöjda med era produkter och tjänster», säger Lars Røst Christoffersen, VD på Black Cat. «Ni är framåtsträvande och kommer med bra förslag och input på hur vi kan förbättra oss och hur vi kan använda Lipscore för bästa möjliga effekt. Lösningen är enkel att använda och passar våra behov väl.»
Black Cat har en webbutik som säljer till både konsumenter och andra företag samt två fysiska butiker i Oslo.
En stor del av kundresan börjar online, oavsett om de köper kaffe till sig själva, familj och vänner eller till kollegor. Med massor av recensioner gör Black Cat det enklare för kunderna att välja rätt kaffe eller te som passar perfekt för deras smak!
Med feedback från 1 av 2 kunder online får Black Cat stora mängder data som de kan använda för att förbättra sitt utbud av produkter:
⭐ Vilka produkter är kunderna mest nöjda med?
⭐ Vilka produkter kan bli bättre?
⭐ Vilka är de viktigaste punkterna som kunderna framhäver?
⭐ Vilka märken har högst respektive lägst kvalitet?
Genom att ha en pålitlig plattform som levererar verklig kundfeedback kan Black Cat fortsätta förbättra sig och erbjuda det bästa av det bästa!
E-handelslösning: Shopify
Januari 2023

Ark bokhandel
Ark bokhandel säljer främst böcker. De har samlat in hela 52 000 betyg och 17 300 recensioner med Lipscore sedan 2020 och har sett en ökning av försäljning och konvertering efter att de började visa recensionerna på produktsidorna.
«Kunderna lyssnar mer på varandra än på bokrecensioner när de väljer böcker. Att recensionerna kommer från verifierade kunder är också viktigt för att skapa förtroende », säger Leif Terje Bjerke, Digital Commerce på Ark.
«Lipscore hjälper oss att förbättra kommunikationen för att öka svarsfrekvensen på de e-postinbjudningar vi skickar till kunder. Servicen och användarvänligheten är utmärkt och om vi har några frågor eller problem så fixar de det på nolltid. Allt som allt är vi väldigt nöjda med Lipscore.»
Läs mer: «Kunderna lyssnar mer på varandra än på bokrecensioner när de väljer böcker. »
December 2022

E-wheels
E-wheels har precis börjat använda Lipscore för att samla produktbetyg och recensioner på deras norska webbplats, e-wheels.no, och deras resultat avslöjar redan en imponerande svarsfrekvens som ligger långt över vårt genomsnitt på 22%.
Snart kommer de även att samla in produktrecensioner för alla sina hemsidor: e-wheels.se, e-wheels.fr och e-wheels.fi. Vi längtar efter att se resultaten för dem alla!
«Otroligt effektiv plattform för att samla produktrecensioner och ett bra team att jobba med! Vi på E-Wheels kan lugnt rekommendera Lipscore», säger Markus Søderlind, CIO på E-Wheels.
Och siffrorna talar för sig själva. Här är ett litet smakprov: bara några månader efter bytet från en av världens största lösningar för att samla betyg och recensioner till Lipscore, har en av E-wheels mest populära skotrar gått från 112 till 1 424 recensioner (och 5 362 betyg!!). Det är en ökning av antalet recensioner med mer än 1200%! Bara genom att välja att samarbeta med Lipscore!!! Galet, vi vet – men vi levererar.
Faktum är att E-wheels redan har fått betyg på mer än 80 % av sina produkter, det är GRYMT!
Genom att använda vår automatiska översättningsmodul kan teamet hos E-wheels dela sina recensioner på alla marknader. Recensionerna översätts automatiskt och visas på målgruppens språk för att hjälpa kunderna att fatta bättre köpbeslut baserat på verklig kundfeedback över gränserna. Detta innebär fler betyg och recensioner = ökat förtroende = ökad försäljning!
E-handelslösning: Episerver
December 2022

FLANCI Activewear
FLANCI började använda Lipscore för att samla in produktrecensioner i november och med en imponerande svarsfrekvens på 44 % råder det ingen tvekan om att deras kunder är engagerade!
Vi älskar att testimonial widgets visas på produktsidor, vilket ger potentiella kunder en ytterligare bekräftelse på att detta är ett bra köp och bidrar till ökad konvertering och försäljning.
«Vår erfarenhet av Lipscore hittills har varit fantastisk», säger Nicky Chrascina, ägare och direktör på FLANCI. «Från registrering till att Lipscore länkar och synkroniserar plattformen till vår webbplats och vi kan börja använda Lipscores backoffice. Väldigt enkelt och användarvänligt.»
Sedan 2017 har FLANCI levererat färgglada träningskläder på den brittiska marknaden och baserat på feedbacken hittills verkar det som att FLANCI har fyllt en lucka på marknaden som gör deras kunder väldigt nöjda!
«Vi har haft ett fantastiskt engagemang från våra kunder hittills och är nöjda med den service vi har fått från Lipscore. Rekommenderas varmt», säger Nicky.
Snart kommer FLANCI även att börja samla in service reviews utöver product reviews, och vi ser fram emot att se stjärnorna gnistra när vi besöker denna färgglada webshop!
E-handelslösning: Magento
December 2022

Gamera
För cirka ett halvår sedan lanserades webshopen gamera.no – som erbjuder gamingtillbehör till bra priser och hög kompetens. Med en totalpoäng på 4,9 av 5 stjärnor råder det ingen tvekan om att GamEra har fyllt en lucka på marknaden som gör kunderna mycket nöjda. Deras kunder är engagerade i vad de gör, vilket återspeglas i den imponerande svarsfrekvensen på 43 %!
GamEra AS använder Lipscore för att samla in både service reviews och product reviews. Deras team är fantastiskt att jobba med och vi är glada över att känslan är ömsesidig…
«Lipscore har levererat till fullo för GamEra», säger Anders Sildnes, medgrundare / CTO på GamEra. «Vi övervägde några alternativa lösningar för att samla in betyg och recensioner, men efter vårt första möte med Lipscore hade vi inga tvivel kvar. De är proffsiga, ger vägledning och stöd när det behövs, och de är fantastiska människor med utmärkt samarbetsförmåga. Och själva lösningen är fantastisk. Och allt fungerar som det ska.»
E-handelslösning: Multicase
November 2022

GaitLine
Vi älskar hur GaitLine använder produktrecensioner i sina nyhetsbrev: “Bästa vinterskorna jag har haft – rekommenderas!” Och när du öppnar nyhetsbrevet kan du förutom den säljande produktbeskrivningen läsa vad några av GaitLines kunder säger om dessa skor. Med deras egna ord, baserat på deras personliga och subjektiva upplevelse.
“Fantastiska vandringskängor för vintern! Smidigt läder som håller sig fint och är lätt att torka av. Och jag kan stå och gå hela dagen utan att bli trött i ryggen.” Ingeborg. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
GaitLine säljer sina unika skor på den europeiska och amerikanska marknaden. Genom att använda vår automatiska översättningsmodul får GaitLine fler betyg och recensioner eftersom de delas på alla marknader.
Alla recensioner översätts automatiskt och visas på alla målspråk som webbutiken stöder. Detta innebär fler ratings & reviews. Ökat förtroende. Vilket ökar försäljningen!
Se lösningen live på gaitline.se
E-handelslösning: Adobe Commerce (Magento)
November 2022
Skitt Fiske
BLACK FRIDAY, sista dagen på en galen försäljningsmånad för de flesta återförsäljare. Vad gör DU för att sticka ut bland konkurrenterna och få kunderna att välja dig och dina produkter? Med produktrecensioner såklart! Och ännu bättre, genom att skapa en lista med dina bäst rankade produkter – vilket gör det ännu enklare för dina potentiella kunder att hitta produkterna som ger mest för pengarna!
Skitt Fiske började samla in betyg och recensioner med Lipscore för mindre än ett år sedan och med en genomsnittlig svarsfrekvens som tangerar vårt genomsnitt på 23 % har de redan betyg och recensioner på en stor del av sina produkter!
Vi älskar hur Skitt Fiske använder sina ratings och reviews för att marknadsföra kvalitetsprodukter. Vilket bra sätt att ge kunderna det förtroende de behöver för att göra ett tillfredsställande köp. Bra gjort av Skitt Fiske-teamet!
E-handelslösning: Multicase
November 2022

ADVANCED PRODUCT MANAGEMENT
Funktion visas för lanullva.no!
Lanullva säljer samma produkt i olika storlekar och färger. Vilket är fallet för många nätbutiker. Med Lipscore Advanced Product Management kan de samla in betyg och recensioner för alla olika produktvarianter och visa dem på alla produkter. Detta ger fler betyg och recensioner för hela produktportföljen!
Och eftersom sannolikheten för köp av produkter med fem eller fler recensioner är häpnadsväckande 270 % högre än vid köp av en produkt utan recensioner (Spiegel) – så är fördelarna med att dela betyg och recensioner mellan produktvarianter enorma!
Så om du säljer samma produkt i olika storlekar och färger bör du kolla in oss! Vi hjälper dig att samla betyg och recensioner för alla olika produktvarianter så att du får fler betyg och recensioner för hela din produktportfölj!
E-handelslösning Adobe Commerce (Magento), och webbutveckling av PearlConvert.
November 2022

SHARE BETWEEN SHOPS
Funktion visas för cykelkraft.se och spobik.se!
Cykelkraft ägs av Spobik AB. De två varumärkena säljer många av samma produkter och med Lipscore kan de dela betyg och recensioner mellan sina olika webshoppar. Detta innebär fler betyg och recensioner för båda märkena!
Och eftersom sannolikheten för köp av produkter med fem eller fler recensioner är häpnadsväckande 270 % högre än vid köp av en produkt utan recensioner (Spiegel) – så är fördelarna med att dela betyg och recensioner mellan butiker enorma!
Så om du har mer än en webshop, eller om du planerar att skala upp internationellt, bör du kolla in oss! Lipscore Reviews Syndication gör att du kan dela betyg och recensioner mellan olika onlinebutiker, vilket ger dig ökad exponering och försäljning från första dagen.
E-handelslösningar: Adobe Commerce (Magento)
November 2022

E-wheels
På bara några månader har antalet recensioner på en av E-wheels mest populära skotrar ökat med mer än 1200%! Från 112 till 1 424 recensioner (och 5 362 betyg!!). Bara sådär – genom att byta från en av världens största lösningar för att samla betyg och recensioner – till Lipscore. E-wheels har redan betyg på mer än 80 % av sina produkter, det säger en hel del!
«Otroligt effektiv plattform för att samla produktrecensioner och ett bra team att jobba med! Vi på E-Wheels kan lugnt rekommendera Lipscore» , säger Markus Søderlind, CIO på E-Wheels.
E-wheels är bara i början av sin resa med Lipscore för att effektivt samla in produktbetyg och recensioner på deras norska webbplats, e-wheels.no, men deras resultat avslöjar redan en imponerande svarsfrekvens som ligger långt över vårt genomsnitt på 22 %. Snart kommer de också att samla in produktrecensioner för sina andra webbplatser: e-wheels.se, e-wheels.fr och e-wheels.fi – och vi längtar efter att få se resultatet för dem alla!
Genom att använda vår automatiska översättningsmodul kan teamet hos E-wheels dela sina recensioner på alla marknader. Recensionerna översätts automatiskt och visas på målgruppens språk för att hjälpa kunderna att fatta bättre köpbeslut baserat på verklig kundfeedback över gränserna. Detta innebär fler betyg och recensioner = ökat förtroende = ökad försäljning!
E-handelslösning: Episerver
November 2022

Nordvik Bolig
Vi är SÅ stolta över att vara en del av Nordvik Boligs senaste innovation – Nordvik-appen! Och vi är imponerade av hur Nordvik har anammat Lipscore-teknologin och hittat nya och kreativa sätt att använda vår teknik för att skapa en konkurrensfördel i fastighetsbranschen.
Varje gång en bostad säljs genom Nordvik uppmanas säljaren att ge feedback på sin kundupplevelse. Resultaten samlas i ett index som uppdateras dagligen och som finns tillgängligt i Nordvik-appen och på nordvikbolig.no.
Det betyder att vem som helst kan gå in på nordvikbolig.no och läsa exakt vad andra kunder tycker om den hjälp de fått av Nordvik genom säljprocessen!
«När vi började mäta kundnöjdhet i mars var vi spända på att se om kunderna verkligen var så nöjda som vi trodde. Lyckligtvis var de det! Vi har fått flera tusen svar redan och snittet är hela 4,8 av 5», säger Martin Kiligitto, vd på Nordvik Bolig.
Så vitt vi vet är Nordvik den enda mäklarkedjan som är öppen med sin kundnöjdhet! Och det älskar vi!
Ladda ner Nordvik-appen och kolla in den!
November 2022

Uretusjert
Webshopen Uretusjert.no älskar sina kunder. Och deras kunder älskar dem också! Widgeten för ratings & reviews som visar totalbetyget 4,9 av 5 stjärnor och som baseras på fler än 1000 röster, samt recensionerna i testimonial widgeten, talar sitt tydliga språk – kunderna är mycket nöjda med denna webshop.
30 % i svarsfrekvens på betyg bevisar hur engagerade Uretusjert:s kunder är. Det får man gärna skryta med på Facebook! Titta på detta fina Facebook-inlägg som börjar med «Tack så mycket! Stort tack till alla våra underbara kunder! »
Uretusjert.no lanserades för bara ett år sedan och med tusentals glada kunder som är engagerade i deras varumärke ser framtiden ljus ut för denna webshop!
Kolla in shoppen här: uretusjert.no
E-handelslösning: Mystore
November 2022

Rudo babyutstyr
Rudo babyutstyr har tagit marknadsandelar sedan de lanserade sin webshop rudo.no i juni 2020. «Man blir aldrig bättre om man inte ändrar på saker som inte fungerar. Och kundernas feedback har lett till flera förbättringar», säger Stine Løke, assisterande vd på Rudo.
E-handelslösning: Mystore
November 2022

GOOGLE SHOPPING FEED
Funktion visas för mimmis.no!
Ratings och reviews för Mimmis.no som samlats in via Lipscore är synliga i Google Shopping-annonser.
Hur det funkar? Varje dag uppdateras ett XML-flöde för Google Shopping automatiskt med nya ratings och reviews så att samlad kundfeedback för deras produkter visas för potentiella kunder på Google!
Dessa betyg och recensioner är till stor hjälp vid produktundersökningar och köpbeslut, vilket leder till att fler kvalificerade kunder hittar till mimmis.no:s produktsidor.
Google Shopping Feed och Google Rich Snippets är funktioner som de flesta lösningar för att samla in omdömen och recensioner erbjuder, men det som gör Lipscore unikt är den höga svarsfrekvensen!
Företag som använder Lipscore får feedback från 22,83 % av sina kunder. Det allmänna genomsnittet är bara 4-11%. Det är stor skillnad!
E-handelslösning: nopCommerce
Oktober 2022

PRODUCT ATTRIBUTES
Ny funktion visas på vpg.no!
Förutom övergripande betyg och recensioner ber Vertical Playground sina kunder att betygsätta den faktiska storleken och kvaliteten på sina ryggsäckar. Denna ytterligare information hjälper deras kunder att fatta bättre och mer kvalificerade köpbeslut, vilket i sin tur leder till ökad kundnöjdhet och färre returer.
Klicka här för att se Product Attributes live på vpg.no.
Med Product Attributes kan du, förutom övergripande betyg och recensioner, be dina kunder att betygsätta upp till tre produktattribut – t.ex. storlek, kvalitet, komfort – på en 3- eller 5-gradig skala. Attributen är 100 % anpassningsbara för att ge dig den mest relevanta och kategorispecifika feedbacken.
E-handelslösning: Multicase
Oktober 2022

Horseonline
Horseonline bestämde sig för att byta till Lipscore från en av världens största lösningar för att samla betyg och recensioner – helt enkelt för att samla in FLER kundrecensioner! Med deras tidigare lösning hade de en svarsfrekvens på 6-7%, men med Lipscore har de nu en imponerande svarsfrekvens på 24%!
«Vi tycker att Lipscore har ett smartare sätt att arbeta med recensioner. Alla kunder vill inte ge en recension (obligatoriskt hos deras tidigare lösning). Vi tror att Lipscores Product Attributes, där vi kan be kunderna betygsätta produktegenskaper som storlek, kvalitet, komfort etc., kommer att ge oss värdefull feedback från våra kunder utan att tvinga dem att ge ett omdöme. Men när det är sagt, så upplever vi ändå inte att antalet skrivna recensioner har minskat», säger Timmy Norin, CMO / Delägare på Horseonline.
«En annan stor fördel med Lipscore är möjligheten att visa recensioner på alla produktvarianter – till exempel olika färger. Plattformen är enklare att använda och mer intuitiv och vi uppskattar verkligen Support Trigger-funktionen, som hjälper oss att upptäcka och hantera missnöjda kunder. Sammantaget är vi väldigt nöjda med Lipscore», avslutar Timmy.
E-handelslösning: Askås
Oktober 2022

Vi på tur
Vipatur.no har varit live i lite över en månad med fantastiska resultat så långt!
✔ Genomsnittligt betyg för deras service är 4,7
✔ Webshoppen har fått 300+ nya ratings och 140+ nya reviews – ökar hela tiden!
✔ De använder några av våra widgets, som Testimonial-widgeten på produktsidorna
Kolla in dem här: vipatur.no
E-handelslösning: Multicase
Oktober 2022

Nilson Group
Nilson Group är nu LIVE med Lipscore ratings & reviews på dinsko.no, dinsko.se och skopunkten.se. De har dessutom lagt till en ganska cool funktion där du kan filtrera din sökning baserat på betyg! Så att deras kunder enkelt kan hitta det mest omtyckta paret skor.
«Vi är glada över att vara live med nya e-handelssajter. Vi hoppas att kundupplevelsen kommer att öka med Findify som personifierar innehåll och förbättrar produktsökning för våra kunder. Vi är också glada över att kunderna kan filtrera bland de högst rankade produkterna genom integrationen mellan Lipscore och Findify», säger Martin Karlsson, CIO på Nilson Group.
Denna funktion finns tillgänglig för alla Lipscore & Findify-kunder med några få klick.
Läs mer om Lipscore & Findify integrationen här.
E-handelslösning: Norce
September 2022

Sweef Furniture
Sweef Furniture är LIVE med Lipscore ratings & reviews! De bestämde sig för att byta till Lipscore från en av världens största lösningar för att samla betyg och recensioner – helt enkelt för att få mycket fler betyg och recensioner!
Eftersom antalet betyg och recensioner gör stor skillnad när det gäller att öka förtroendet och öka försäljningen av e-handel.
Product ratings & reviews bidrar till ökad konvertering och därmed ökad försäljning. Med det förutsätter att man har en avsevärd mängd ratings & reviews på stora delar av produktportföljen, inte bara på de mest sålda produkterna.
Genom att använda vår automatiska översättningsmodul får Sweef ännu fler betyg och recensioner eftersom de delas på alla marknader!
Tack Sweef för att du valde Lipscore ❤
E-handelslösning: Prestashop
September 2022

Gustavsen AS
Gustavsen AS är en webshop specialiserad på handfräsar och tillbehör till sådana maskiner. De började samla in betyg och recensioner med Lipscore i maj och har redan tusentals ratings & reviews på sin hemsida!
Med en imponerande svarsfrekvens på 29% på ratings råder det ingen tvekan om att deras kunder är engagerade – vilket ger dem ett välförtjänt genomsnittligt betyg på 4,7 för alla produkter, baserat på 3418 betyg.
E-handelslösning: Multicase
September 2022

Fortis Clothing
“Vi har haft nöjet att jobba med Maria, Artemy, Thomas och Kevin, som alla har varit oerhört hjälpsamma för att hjälpa oss att integrera Lipscore med vår webbplats. De gav också våra medarbetare utmärkt utbildning i hur man använder deras platform. Nu ser vi fram emot att samla in recensioner på vår hemsida”, berättar Fortis Clothing.
E-handelslösning: WooCommerce
September 2022

Gamera
Se bara dessa widgets som perfekt matchar Gamera.no:s design och stolt visar det välförtjänta betyget på 4,8 stjärnor!
Visste du att en av fördelarna med Lipscore är att våra widgets för ratings & reviews kan anpassas och skräddarsys för att passa din webbdesign? Du kan välja mellan standardiserade out-of-the-box layouter, färger och stilar eller designa widgets precis som du vill ha dem med CSS på ditt konto.
E-handelslösning: Multicase.
September 2022

KOK Norge
KOK Norge har nyligen börjat använda Lipscore för att samla in kund- och produktrecensioner på webbplatsen. På mindre än 24 timmar fick de feedback från 174 kunder! Och med ett betyg på i genomsnitt 5 av 5 stjärnor råder det ingen tvekan om att kunderna är väldigt nöjda med KOK Norge!
“Det är så kul att se hur glada folk är!”, säger Kristin Lorange, vd/grundare av KOK AS. “Vår Customer Success Manager på Lipscore, Alina Wojslaw, har varit ett så bra stöd för oss. Vi är oerhört glada över att ha valt Lipscore!”
E-handelslösning: Woocommerce
September 2022

Nordvik Bolig
Efter 3 månaders användning av Lipscore har Nordvik Bolig fortfarande 40 % svarsfrekvens i betyg och 25 % i recensioner. Det innebär att var fjärde kund skriver en recension. Vilket är sjukt bra!
Med ett genomsnittligt betyg på 4,8 baserat på 1435 betyg lämnar feedbacken inga tvivel – kunderna är mycket nöjda med Nordvik-upplevelsen!
“Som fastighetsmäklare måste vi ha mäklare med hög kompetens, som levererar utmärkta kundupplevelser”, säger Bjørnar Førre Skogstø, produktchef i Nordvik. «Nöjda kunder kommer tillbaka och rekommenderar oss till andra. Att mäta kundnöjdhet är därför en nyckel för oss, och den massiva feedback vi får från Lipscore hjälper oss verkligen att kontinuerligt förbättra de kundupplevelser vi levererar till våra kunder.»
Augusti 2022

Kajak & Fritid
Produktrecensioner är ett enkelt sätt att bygga förtroende och därmed öka försäljningen av e-handel. Med en svarsfrekvens långt över vårt genomsnitt på 22%, har marknadsföringsteamet på Kajakk & Fritid massor av bra recensioner att välja mellan när de gör marknadsföringskampanjer.
Tänk efter – var skulle du vilja köpa din SUP-bräda? Hos Kajakk & Fritid med ett genomsnitt på 4,7 av 5 stjärnor, och massor av recensioner på deras SUP-brädor, vilket gör det lättare för dig att välja rätt SUP-bräda för dig. Eller hos någon av deras konkurrenter utan betyg och recensioner?
E-handelslösning: Multicase
Augusti 2022
Nilson Group – Din Sko
Du letar efter ett par nya boots…skulle det inte vara trevligt att kunna sortera bootsana baserat på recensioner? Gör det lättare för dig att hitta det bästa paret boots!
Detta är vad Findify & Lipscore-integrationen gör för våra kunder som Nilson Group, med webshopen dinsko.no, dinsko.se och skopunkten.se.
Tillgängligt för alla Findify & Lipscore-kunder.
E-handelslösning: Norce
Augusti 2022
Enklere Liv
Att samla in kundrecensioner är inte bara viktigt för att bana väg till kundnöjdhet, det är också ett bra sätt att marknadsföra kvalitetsprodukter. Vi älskar hur Enklere Liv får ut det mesta av sina produktrecensioner genom att lägga till faktisk kundfeedback till deras lista över “Top 10 produkter”.
Vilket kreativt sätt att ge kunderna det förtroende de behöver för att göra ett tillfredsställande köp! Bra gjort av Enklere Liv-teamet!
E-handelslösning: WooCommerce
Augusti 2022

The Body Shop
Om du driver en webbshop bör du definitivt kolla in The Body Shop! De har massor av betyg och recensioner på mer än 50 % av sina produkter, vilket är ganska imponerande för en onlinebutik med hundratals produkter!
De har också en snyggt designad widget för betyg och recensioner, med en Testimonial-widget som “highlightar” en 5-stjärniga recension för varje produkt, vilket bidrar till att öka kundernas förtroende och därmed konverteringen.
E-handelslösning: Magento 2
Juni 2022

Extra Leker
Fler än 500 kunder har gett Extra Leker totalt 4,9 av 5 stjärnor på köpupplevelsen i webbutiken! Så får du kundernas förtroende. Med produktrecensioner gör Extra Leker det också enklare för kunderna att välja rätt produkt.
Alla ratings & reviews från Lipscore är (självklart!) 100 % äkta, skrivna av riktiga kunder med deras egna ord och signerade med fullständigt namn. Det är detta som skapar förtroende.
E-handelslösning: Magento 2
Juni 2022

Gustavsen AS
På mindre än 24 timmar fick gustavsenas.no 1027 betyg och 189 recensioner från sina verifierade kunder, med ett genomsnittligt betyg på 4,6! Med denna fantastiska kickstart kunde Gustavsen AS direkt gå live.
Med vår Kickstart-kampanj kan du bjuda in alla kunder som har handlat hos dig under de senaste tre månaderna för att ge dig ett kundomdöme och få många ratings & reviews på mindre än 48 timmar! Vi erbjuder Kickstart till alla nya kunder.
E-handelslösning: Multicase
Maj 2022

Jernia
Våra vänner på Jernia har hittat ett nytt sätt att utnyttja Lipscore-data (med Algolia) – och de säger att deras kunder verkligen tycker om att använda funktionen!
Klicka här för att se hur det fungerar!
E-handelslösning: SAP Commerce
Maj 2022

Northern Playground
Northern Playground gör succé med sina kvalitetskläder. Som en del av produktutvecklingen använder företaget kundomdömen. Den negativa feedbacken är särskilt viktig.
«Vi satsar mycket på att samla in produktrecensioner. Vi går igenom all feedback vi får, både bra och dålig. Den dåliga feedbacken är särskilt viktig med tanke på fortsatt produktutveckling och förbättring av befintliga produkter», säger Camilla Gundersen som är marknadsföringsansvarig för den norska nätbutiken.
Hon berättar att fler än 1 av 3 kunder väljer att ge ett omdöme efter köp. «Få nätbutiker i Norden har en liknande responsrate» enligt Gundersen.
Läs mer: «Rekordår för norskt klädmärke – använder negativa kundomdömen för att bli bättre.»
E-handelslösning: WooCommerce
April 2022

Amok Equipment
Hängmattorna från Amok har vunnit flera produkttester och blivit ett allt vanligare inslag i de norska skogarna. Tillsammans med Lipscore har Amok fått en lösning för produktrecensioner på plats i Amoks Shopify-baserade nätbutik.
«Feedback från användarna är alfa och omega. Kundernas önskemål och behov är det vi lever av. Vi använder kundinsikter för att vidareutveckla både produkter och själva nätbutiken, berättar Steinar Bukve Witsø från Amok.
Läs mer: «Amok tackar kunderna för hjälpen med produktutvecklingen.»
E-handelslösning: Shopify
April 2022

Nordvik Bolig
Nordvik Bolig började nyligen använda Lipscore för att samla in feedback på kundupplevelsen från deras mäklare. Än så länge har de en imponerande responsrate: 41 % på ratings och 23 % på reviews! Med en genomsnittlig rating på 4,9 av 5 stjärnor, baserat på 159 recensioner, ser fremtiden lovande ut för både Nordvik och deras kunder.
“Vi lever av bra kundupplevelser och vi är glada över att Lipscores insikter visar att våra kunder är väldigt nöjda med Nordvik-upplevelsen!” säger Bjørnar Førre Skogstø, Produktchef hos Nordvik.
Vi ser fram emot att se widgetarna för betyg & recensioner på nordvikbolig.no, som vi är övertygade om kommer att öka kundernas förtroende ännu mer.
Mars 2022

Elektroimportøren
Elektroimportøren använder Lipscore för att samla in produktrecensioner från kunderna.
“Vi hade en egenutvecklad lösning. Men med vår nya lösning från Lipscore kan vi samla in många fler produktrecensioner, samtidig som vi har förbättrat hemsidans hastighet”, berättar Erik Hegerlund, eCommerce Manager hos Elektroimportøren.
Elektroimportøren använder också Lipscore för att:
⭐️Mäta kvaliteten på varje enskild produkt.
⭐️Förbättra produkttexterna i webbutiken.
⭐️Utveckla sortimentet.
⭐️Förhandla med leverantörer.
⭐️Mäta kundernas totala köpupplevelse på nätet.
⭐️Mäta kundernas köpupplevelse i fysisk butik.
⭐️Förbättra och effektivisera sin kundservice.
⭐️Ge kunderna snabbare svar på sina produktfrågor.
Läs mer: «Elektroimportøren fulländar sitt omnikanal-koncept med stora mängder kunddata»
Mars 2022

DressMyKid
Fler än 1600 kunder har gett DressMyKid.no totalt 4,9 av 5 stjärnor på köpupplevelsen i webbutiken! Enligt ehandel.com reflekterar detta företagets insats för att ge exceptionell kundservice dygnet runt.
Med 75 % tillväxt jämfört med föregående år nådde DressMyKid.no 29,2 miljoner i omsättning 2021!
Klicka här för att läsa mer om DressMyKid.no:s framgångar.
E-handelslösning: Mystore
Mars 2022

Tønnesen 1937
På mindre än 2 timmar fick webbutiken tonnesen1937.no 100+ ratings och 30+ reviews med Lipscore Kickstart-kampanj. Deras reaktion: «Responsen är chockerande!»
Bara några få veckor senare har webbutiken fått 333 Service Ratings och 107 Service Reviews med totalt 4,8 av 5 stjärnor!
Vi älskar den lilla Ratings & Reviews Widgeten överst på sidan och den skräddarsydda bannern som visar den senaste feedbacken från kunderna.
E-handelslösning: Shopify
Mars 2022

Skeidar
Skeidar växer snabbt på nätet. Samtidigt gör möbelkedjan stora investeringar för att fläta ihop nät- och fysiska butiker.
Skeidar använder Lipscore för att samla in produktrecensioner från de som har handlat på nätet och har även planer på att samla in produktrecensioner från kunder som handlar i deras fysiska butiker. Hittills i år har de sålt för mer än dubbelt så mycket på nätet jämfört med samma period förra året!
Läs mer: «Skeidar växer snabbt på nätet och använder data för att göra köpupplevelsen bättre.»
E-handelslösning: Dynamics
Mars 2022

Mimmis.no
Marknaden för leksaker och barnkläder präglas av hård konkurrens, men det har inte stoppat entreprenörsparet Ole Johan och Marita W. Bredland.
I 2020 ökade omsättningen med 35% jämfört med föregående år. Totalt uppgick försäljningen till drygt 65 miljoner kronor med ett rörelseresultat på 3,5 miljoner kronor. Kundinsikt lyfts fram som viktigaste framgångsfaktor.
Läs mer: «Produktrecensioner är en viktig del av Mimmis strategi.»
E-handelslösning: nopCommerce
Februari 2022

Apotek 1
Apotek 1 är ett av våra favoritapotek! 1004 kunder har gett Apotek 1 totalt 4,6 av 5 stjärnor. Så får du kundernas förtroende. Med produktrecensioner gör Apotek 1 det också enklare för kunderna att välja rätt produkt.
Alla ratings & reviews från Lipscore är (självklart!) 100 % äkta, skrivna av riktiga kunder med deras egna ord och signerade med fullständigt namn. Det är detta som skapar förtroende.
När Apotek 1 dessutom använder Lipscore på nya och kreativa sätt tror vi att detta apotek kan få ett försprång i kampen om kunderna! Vi berättar mer om det senare.
Se lösningen live på apotek1.no
Februari 2022

Care of Carl
Var handlar du helst? Hos Care of Carl med 4,8 av 5 stjärnor baserat på tusentals kundrecensioner eller hos en av deras konkurrenter utan några recensioner alls?
Care of Carl började nyligen använda Lipscore för att samla in ratings & reviews på samtliga 7 webbplatser/länder. På bara några månader har de samlat in fler än 3000 kundrecensioner! Och detta är bara deras Service Reviews. Vänta på deras Product Reviews…
Kundrecensioner kanske nedprioriteras av svenska webbutiker men eftersom några av de största kedjorna i Sverige nyligen har blivit Lipscore-kunder tror vi att detta håller på att ändra sig!
E-handelslösning: Askås
Februari 2022

Babybanden.no
Babybanden.no får maximal effekt av sina ratings & reviews genom att visa dem överallt i shoppen! Vi tror det kommer bidra till ökad försäljning.
Genom att implementera Ratings & Reviews Widgets i roterande banners på webshoppen kommer klickfrekvensen troligtvis öka. Smart tänkt Crall AS! Ni har absolut gjort denna webshop smartare.
E-handelslösning: Mystore
Januari 2022

GaitLine
Vill du sälja dina produkter på flera nya marknader? Genom att använda vår översättningsmodul får GaitLine fler ratings & reviews eftersom de delas på alla marknader/språk.
Alla recensioner översätts automatiskt till alla språk som webbutiken stöder. Det betyder fler ratings & reviews, ökat förtroende och ökad försäljning!
Se lösningen live på gaitline.com
E-handelslösning: Adobe Commerce (Magento)
Januari 2022

Tropical Vibes
Tropical Vibes har några fina tropiska vibbar på sina ratings & reviews! Detta är ett exempel på hur vi anpassar Ratings & Reviews Widgets så de passar perfekt till våra kunders varumärken.
Och integrationen med Mystore.no funkar snabbt och enkelt!
Se lösningen live på tropical-vibes.no
Januari 2022

Nansen Sport
Ökat förtroende ger ökad försäljning. Därför använder Nansen Sport ratings & reviews på ett smart sätt i både sina nyhetsbrev och på hemsidan. Ju fler ratings & reviews du har på dina produkter, desto större är fördelarna!
Se lösningen live på nansensport.no
E-handelslösning: Mystore
Januari 2022

Frivannsliv
Frivannsliv gör det enklare för kunderna att välja rätt julklapp genom att visa fram stjärn-betygen på sina rekommenderade varor. Vi tror att detta kommer att öka konverteringsgraden på dessa produkter. Vad tror du?
Se lösningen live på frivannsliv.no
E-handelslösning: Shopify
December 2021

Devold of Norway
Vill du sälja dina produkter på flera nya marknader? Genom att använda vår översättningsmodul får Devold of Norway fler ratings & reviews eftersom de delas på alla marknader/språk.
Alla recensioner översätts automatiskt till alla språk som webbutiken stöder. Det betyder fler ratings & reviews, ökat förtroende och ökad försäljning!
Se lösningen live på devold.com
E-handelslösning: Episerver
December 2021
Vi vill hjälpa ditt företag att få fler ratings & reviews!
Lipscore är världens mest effektiva plattform för insamling och användande av ratings & reviews. Vi hjälper företag att få ökad försäljning, viktig kundinsikt, produktkunskap och köpkraft.
Vi tar gärna en förutsättningslös pratstund om hur vi kan hjälpa just dig att få fler ratings & reviews och använda dessa för att öka lönsamheten.
Kontakta oss så fortsätter vi dialogen på det sätt som passar dig bäst.