Kundberättelser
Här kan du läsa om hur några av våra kunder har ökat omsättningen och lönsamheten bl.a. genom att utnyttja den kund- och produktinsikt de har fått med hjälp av vår plattform för insamling och användande av olika typer av ratings & reviews.
-
Skitt Fiske optimerar kundservice och innovation med Lipscore & ITX
Skitt Fiske använder Lipscore för att hantera kundomdömen och ITX som plattform för kundservice. Med dessa system samlar de in stora mängder feedback från kunderna och erbjuder förstklassig kundservice.
-
Lillelam ska ut i världen med automatiskt översatta kundomdömen
Kunder världen runt hittar till norska klädmärket Lillelam – trots att företaget inte har marknadsfört sig utomlands. Nu är det dags att göra varumärket mer känt utanför Norges gränser och det blir med hjälp av Lipscore.
-
Produktbetyg och recensioner på Google får Lampehusets organiska trafik att explodera
Med hjälp av Fullstakk, Lampehusets Google Partner, har den organiska trafiken skjutit i höjden med hela +416%! Hur är det möjligt, undrar du? Jo, genom att visa kundfeedback på Google!
-
Produktrecensioner gör att Uhips kundservice får färre produktfrågor
Uhip samlar in både produkt- och företagsomdömen och märker att antalet frågor från kunderna har minskat. «Vi får färre frågor om produkterna och det tror vi beror på att vi nu har kundrecensioner, » berättar Martina, conversion specialist på Uhip.
-
Nordvik Bolig tar mäklarbranschen till nästa nivå med kundomdömen
Nordvik Bolig satsar digitalt med både kundomdömen och egen app för att förändra hela mäklarbranschen. I dag får de feedback från i genomsnitt 40% av kunderna!
-
Hasta Home har fått 3–4 gånger högre svarsfrekvens med Lipscore
Hasta Home får in 3–4 gånger fler omdömen med Lipscore jämfört med deras tidigare lösning för betyg och recensioner Nu är det mycket enklare för kunderna att lämna feedback.
-
På sex månader har Horseonline nästan tredubblat antalet betygsatta produkter!
För ett halvår sedan valde Horseonline att byta till Lipscore från en av världens största lösningar för betyg och recensioner. Det har resulterat i flera positiva effekter. Svarsfrekvensen har bland annat ökat från drygt 6% till hela 24%!
-
Makeup Mekka går in på nya marknader med översatta recensioner
Makeup Mekka har nyligen expanderat till flera nya marknader och kan visa recensioner på lokala språk. «För oss ger det ökat förtroende när vi går in på en ny marknad», berättar CEO Berit Sjøvik.
-
Kunderna lyssnar mer på varandra än på bokrecensioner när de väljer böcker
Ark säljer främst böcker. Sedan starten 2020 har de samlat ihop hela 52 000 ratings och 17 300 reviews med Lipscore, och har märkt av en ökad försäljning och konvertering sedan de började samla in omdömen.
-
Från 4 till 8 medarbetare på två år – fokus på förbättringar och ökad tillväxt för Rudo
Rudo babyutstyr har plockat marknadsandelar sedan de lanserade sin webshop i juni 2020. Man blir aldrig bättre om man inte ändrar sånt som inte funkar. Och kundernas feedback har lett till flera förbättringar», säger Stine i Rudo Babyutstyr.
-
Kundernas feedback gör Lanullvas produkter ännu bättre.
För ullklädestillverkaren Lanullva är kundernas åsikter om produkterna helt avgörande. Tack vare Lipscore har vägen från kunden till produktionen blivit ännu kortare.
-
Petworld är framgångsrika med fackhandel och flerkanalsstrategi – stark tillväxt
För att stärka sin position satsar Petworld bl.a. på produktomdömen som används för att berika produkterna på hemsidorna samt för att vidareutveckla sortimentet.
-
Rekordår för norskt klädmärke – använder negativa kundomdömen för att bli bättre.
Northern Playground gör succé med sina kvalitetskläder. Som en del av produktutvecklingen använder företaget kundomdömen.
-
Skeidar växer snabbt och använder data för att göra köpupplevelsen bättre.
Skeidar använder Lipscore för att samla in kundomdömen från de som handlar på nätet och i fysisk butik.
-
Amok tackar kunderna för hjälpen med produktutvecklingen.
Hängmattorna från Amok har vunnit flera produkttester och blivit ett allt vanligare inslag i de norska skogarna.
-
Elektroimportøren fulländar sitt omnikanal-koncept med stora mänger kunddata
Få norska kedjor växer snabbare än Elektroimportøren, mycket tack vare en ambitiös omnikanalstrategi.
-
Produktrecensioner är en viktig del av Mimmis strategi.
Webshopen Mimmis i Sandefjord växer snabbt. Kundinsikt lyfts fram som viktigaste framgångsfaktor.