Lipscore i media
Här kan du läsa om Lipscore i media.
Gör produktrecensionerna till ett verktyg i produktutvecklingen
Produktrecensioner är en mycket viktig funktion för att ge kunderna sinnesro när de handlar online. Och tio positiva recensioner fördubblar konverteringsgraden. Inom produktutveckling är recensionerna affärskritisk information. (no.ehandel.com).
LÄS MERLipscore om de senaste årens tillväxt: ``Måste lägga på mer krut``
Med sin teknologi har Lipscore vuxit till att bli ett ledande företag inom produktrekommendationer och kundrecensioner. De samlar nu in över 6 miljoner norska kronor i nytt kapital och fortsätter sina investeringar både hemma och utomlands. (no.ehandel.com).
LÄS MERFår miljoner för nätbutikernas stjärnbetyg
Vi tecknar nu fler nya kunder i Sverige än vad vi gör i Norge, säger Lipscores grundare Henning Frettem. Det åtta år gamla bolaget Lipscore delar i ett pressmeddelande att de samlar in närmare sex miljoner norska kronor i nytt kapital (shifter.no).
LÄS MERLipscore-grundaren har varit gäst i e-handelspodden Ehandelstrender
Lipscore-grundaren Henning Frettem har varit gäst i e-handelspodden Ehandelstrender som drivs av Urban Lindstedt – en välkänd journalist, författare och föreläsare inom ämnen som e-handel, digital marknadsföring och digital strategi.
Lyssna i din favoriappÖka försäljningen med kundrecensioner
Retailmagasinet har deltagit i webbinariet om kundrecensioner i nätbutiker som arrangerades i samarbete mellan Lipscore och Digitroll i maj 2022.
LÄS MERIntresset för produktomdömen ökar – 50 procent tillväxt sedan nyår
Lipscore-grundaren Henning Frettem har anledning att vara nöjd med året tillsvidare. Bolaget som är mest känt för att hjälpa företag att samla in produktomdömen har ökat licensintäkterna med 50,2 procent i år (ehandel.com),
LÄS MERMycket att vinna på fler kundrecensioner för svenska e-handlare
Norska Lipscore Ratings & Reviews vill gärna nå ut till fler i Sverige. I samband med detta har man tittat närmare på hur olika svenska e-handlare hanterar och presenterar kundrecensioner i mars 2021 (mkse.com).
LÄS MERHälften av Sveriges största e-handlare skippar kundrecensioner
En färsk undersökning bland Sveriges 100 största e-handlare talar sitt tydliga språk: Kundrecensioner är nedprioriterade hos svenska webbutiker (it-retail.se).
LÄS MERSverige halkar efter med omdömen på sajten
Av de hundra e-handelsföretag som vi nyligen listade som störst i Sverige har 45 inte några kundrecensioner på sajten. Det konstaterar konverteringsbyrån Springboard Martech (ehandel.com).
LÄS MERDubbla antalet kunder – ska nu ta över grannlandet med hjälp av Amazon
Det norska tech-företaget Lipscore levererar teknologi som ska göra det enklare att samla in produktomdömen från kunder efter köp på nätet eller i fysisk butik. Nu tar företaget sikte på Sverige efter avsevärd tillväxt. (ehandel.com).
LÄS MERBlev så förbannad att han blev entreprenör
När Henning Frettem skulle handla i Elkjøps nätbutik blev han så förbannad att han valde att bli entreprenör (finansavisen.no).
LÄS MERÄndrad affärsstrategi - tredubblade intäkterna på ett år
Lipscore skulle ge nytt liv till nätbutikernas kundomdömen men misslyckandena avlöste varandra och i 2016 var grundaren Henning Frettem nära på att ge upp. Och precis då vände det (shifter.no).
LÄS MERNorsk entreprenör vill öka antalet produktomdömen
Produktrecensioner från andra kunder kan vara avgörande vid köp på nätet men svarsfrekvensen är ofta låg. Norskt företag anser att de kan lösa problemet (Ehandel.com).
LÄS MER