Kundernas feedback gör Lanullvas produkter ännu bättre.
För ullklädestillverkaren Lanullva är kundernas åsikter om produkterna helt avgörande. Tack vare samarbetet med Lipscore har vägen från kunden till produktionen blivit ännu kortare.
«Det är jätteviktigt för oss att kunderna är nöjda med produkterna. Hos oss går kundernas feedback direkt till produktionsansvarig så att produkterna förbättras hela tiden. Därför är Lipscore en nyckelfaktor i vår produktutveckling», berättar Frank Skjelland, e-handelsansvarig hos Lanullva.

Viktigt att få fram det unika
Frank Skjelland är inte bara e-handelsansvarig i företaget han är också barnbarn till grundaren Brit Vinje Lyngstad, som startade företaget 1994. Lanullva är ett tvättäkta familjeföretag som bygger på omsorg och kärlek av den värmande sorten.
«Morfar Eilif jobbade mycket i skogen och behövde kläder som både andades och värmde bra. Mormor var utbildad klädtekniker och hon utvecklade en unik stickteknik som gjorde att kläderna både andades och isolerade bra», säger Skjelland.
Folk från bygden som var på skogsarbete tillsammans med Eilif la märke till att han inte frös och vill ha samma unika kläder. Inom kort var Brit på väg till Schweiz för att köpa en stickningsmaskin och det blev början på en lång och äventyrlig historia om ull och kärlek.
«Mormors nyskapande teknik präglar alla våra produkter än idag och det är viktigt för oss att det unika med produkterna förmedlas på våra hemsidor. Därför är Lipscore väldigt viktiga för oss – de öppnar för recensioner från riktiga människor.»
Viktig funktionalitet
Idag är Lanullva ett företag med 27 anställda men samma kvalitetsmedvetenhet genomsyrar fortfarande ullproducenten. Lanullva har full kontroll på hela värdekedjan, från fåren i Österrike till färdiga produkter i Lyngstad i Romsdal. De utvecklar alla produkter själva och använder recensionerna från kunderna aktivt i vidareutvecklingen. Enligt Frank Skjelland var det ett självklart val att ingå ett samarbete med Lipscore.
«Det fanns inga andra leverantörer som hade samma funktionalitet som Lipscore. Vi påbörjade samarbetet 2017 och vi har varit otroligt nöjda hela vägen.»
Unik kanal mellan kund och producent
Han berättar fortsättningsvis att systemet fungerar väldigt bra och att Lipscore är igång och utvecklar nya lösningar hela tiden.
«Det är inte ofta man upplever något liknande i den här branschen. Här finns inga dolda kostnader. Lipscore är helt enkelt en väldigt bra samarbetspartner», anser Frank Skjelland.
Under det senaste året har Lanullva lagt till två olika widgets på sina hemsidor som förbättrar kontakten med kunderna. Den ena är en servicewidget på startsidan för att väcka förtroende hos nya kunder och den andra ligger på produktsidan och ger kunderna möjlighet att läsa och lägga upp produktomdömen. Skjelland läser alltid produktomdömen när han själv ska köpa varor på nätet och han uppskattar denna unika kanal mellan kund och producent.
«Denna funktionalitet gynnar både oss och kunderna. Vi som företag kan hämta feedback och kunderna får i slutändan ännu bättre produkter. Och eftersom Lanullva har full kontroll på alla led i produktionskedjan har vi mycket kort responstid från det att kunderna uppmärksammar ett behov till dess att produkten har förbättrats», avslutar Frank Skjelland.
Vill du lära dig hur du får ut mer av dina ratings & reviews?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Bli inbjuden till våra kostnadsfria webbinarier och få relevanta artiklar och användbara tips per e-post ca. en gång i månaden.