Hasta Home har fått 3–4 gånger högre svarsfrekvens med Lipscore.
Hasta Home får in 3–4 gånger fler omdömen med Lipscore jämfört med deras tidigare lösning för betyg och recensioner Nu är det mycket enklare för kunderna att lämna feedback.
Hasta Home gick över till Lipscore i augusti 2022 och har sedan dess fått en avsevärt högre svarsfrekvens. Mathias Kaski, site manager på Hasta Home, berättar att antalet kunder som ger ett omdöme har ökat 3–4 gånger jämfört med tidigare. Nu ligger svarsfrekvensen på hela 22%. «Det är väldigt enkelt för kunderna att lämna feedback, man behöver inte ha något konto ». Mathias betonar också vikten av att användarna kan lämna omdömen för att en hemsida ska vara trovärdig. Både när det gäller produkter och service.

Unika produkter och snabba leveranser
Företaget har funnits i 40 år och tillverkar solskydd, gardiner och tillbehör. Idén väcktes till liv i en liten smedja utanför Arboga, där ägaren Stefan Schörling började göra egna gardinkrokar. Under lång tid såldes produkterna endast via återförsäljare, men för 5-6 år sedan lanserades även en webbsida.
Försäljningen fortsätter öka för varje år som går. Unika produkter och snabba leveranser står för en stor del av framgången. Både i Sverige och hela Europa, inklusive Storbritannien och Norge. Företaget tillverkar och levererar både standard samt kundunika produkter i önskat mått upp till 6 meter både till privatpersoner samt återförsäljare. «Vi har väldigt snabba leveranstider på våra produkter. Vi levererar i regel våra order till kund inom 2–4 dagar. »
Viktigt att skapa trygghet på nya marknader
Hasta Home har expanderat till flera nya marknader den senaste tiden och fler är på väg. «De automatiska översättningarna i Lipscore är en väldigt bra funktion! Det skapar trygghet för konsumenterna », förklarar Mathias. Det hjelper oss å bygge tillit, forklarer Mathias.Att recensionerna visas på flera språk gör att konsumenter på nya marknader kan se att produkterna har sålts i massa andra länder. Att de dessutom kan läsa recensionerna på sitt eget språk ger en ökad tilltro för att våga handla på en ny sajt.
Marknads- och kundserviceteamet växer också i samband med att företaget expanderar. «Vi är otroligt stolta över vårt team. De älskar att jobba i Lipscores portal eftersom allt funkar så smidigt. Det är väldigt enkelt att besvara kunderna snabbt och medarbetarna får tid över för annat. »
Plattformen är enkel att använda
Den största skillnaden mellan Lipscore och företagets tidigare lösning för betyg och recension är enligt Mathias just användarvänligheten. «Samt kontakten och servicekänslan. Det gäller allt från vår Customer Success Manager, som är outstanding i sitt arbete, till själva portalen som är oerhört enkel att administrera. Vi känner stort förtroende för Lipscore som företag! »
Hasta Homes nuvarande e-handelslösning WooCommerce har integrerats med Lipscore via en plugin. Något som Mathias tycker gick väldigt smidigt. «Det gick snabbt och problemfritt. Det var snarare så att allt gick fortare än beräknat. Vi hade en workshop där vi gick igenom hur allt skulle se ut – allt i allt en mycket snabb process. »
Vill hitta förbättringsmöjligheter
För Hasta Home är det viktigt att få kundernas feedback för att hitta förbättringspotential. Därför använder företaget både service- och produktomdömen för att identifiera både positiv och negativ feedback. «Det är till nytta för oss i produktutvecklingen, » berättar Mathias.
Företaget utvärderar också kundernas köpupplevelse och håller regelbundna möten där feedbacken gås igenom. «Vi tar upp både bra och dåliga saker som gör att vi kan komma vidare och förbättra oss. » Hasta Home har också en brand experience manager som har det övergripande ansvaret för uppföljningen. Både i form av att feedbacken besvaras av kundservice och att både bra och dålig feedback tas vidare internt.
Skräddarsyr utskicken till kunderna
«Det är superbra att man kan sätta upp ett tidsspann i portalen! » Hasta Home bestämmer nämligen själva hur många dagar det ska gå innan en förfrågan via Lipscore skickas ut till kunden. På så vis undviker man att utskicken känns autogenererade. «Det har vi inte haft möjlighet att göra tidigare. Men nu kan vi sätta specifika spann för varje enskild marknad. Då vet vi att kunden hinner få produkten och chansen för att de sätter ett betyg är större, » berättar Mathias.
Drygt 1 000 recensioner och 2 400 betyg har det blivit hittills sedan starten i augusti. «Och vi har inte ens haft vår högsäsong än, » betonar Mathias. «Så det blir väldigt spännande att se antalet recensioner som kommer in under högsäsong från februari och fram till sommaren. »
Widgets som matchar shoppens design
På shoppen har Hasta Home specialanpassade widgets som visar betyg och recensioner som samlats in via Lipscore. Det gör att widgetarna designmässigt smälter in på sidan, utan att sticka ut. «Designen är perfekt och det ser ut som att de alltid har funnits på sidan, » säger Mathias nöjt.
Företaget tycker också att det är väldigt positivt att recensionerna visas på alla produktvarianter. Till exempel om en produkt finns i flera storlekar eller färger. Det ger omdömen på fler produkter, vilket i sin tur hjälper kunderna att fatta ett bra köpbeslut.
Vi hjälper ditt företag att få 2-4 gånger fler ratings och 100% äkta reviews!
Ingen annan lösning på marknaden ger dig fler ratings & reviews än Lipscore, eller kan garantera att alla kundomdömen är 100% äkta, skrivna av verkliga köpare med deras egna ord, oredigerade och verifierade av deras identitet.
Varför välja Lipscore?
- Marknadens bästa svarsfrekvens
- 100% Äkta, Verifierade och Lagliga reviews
- Få insikter du kan använda för att öka omsättning och lönsamhet
- Fånga upp och hantera missnöjda kunder på ett bra sätt
- Avancerad funktionalitet